Popular Posts

Powered by Blogger.

Tényleg kötény-ruha

Azért szoktam kötényt turkálni, mert általában jó, erős anyagból van és a viszonylag nagy, egybefüggő anyagdarab sok mindenre használható. Tulajdonképpen olyan mintha anyagot vennék, csak olcsóbb.

Ebből a piros darabból ruha lett. Itt a leírás, remélem kedvet kaptok hozzá. A varrás része minimális, a festés meg tiszta élvezet!






Itt még csak ötlet volt: kötény és rátéve a faldísz.

Perm deck ruhafesték. A deck név azt jelzi hogy fedőfesték, tehát sötét anyagokon is jól látszik.
A falidíszt egy szabókrétával körberajzoltam és kifestettem. A festéket száradás után meg kell vasalni forró vasalóval. Utána lehet mosógépben is mosni, elég tartós, több pólómon is van. Látszik hogy viszonylag nagy részt festettem be.

Alakítani csak három helyen kellett a kötényen, hogy ruha formája legyen.

Oldalt a a hónalj alá menő részt kicsit ívesítettem (behajtottam).














Középen elöl egy-két öltéssel beráncoltam














Hátul csináltam mindkét oldalt a cipzár mellett egy-egy 25 cm hosszú és 2 cm széles (összesen tehát 4 cm-t bevevő) szűkítőt. Mindezektől nem lesz testresimuló a ruha, de egy kis vonala lesz.









A pántokat a kötény kötözőiből csináltam, magamra tűzve állapítva meg a hosszát.
A cipzár egy másik bontott ruhából lett, egyszerűen rávarrtam  hátul a kötény szegésére. 100% újrahasznosítás :)


 A késübbiekben még ezek a változatok születtek a workshopokon Zsuzsi és Eszter által:










< >

No comments:

Post a Comment